divendres, 22 de març del 2019

VISITA A L´ECOMUSEU DE LA FARINERA DE CASTELLÓ D´EMPÚRIES I ALS AIGUAMOLLS DE L´EMPORDÀ


Dilluns 18 i dimarts 19 de març, Cicle Mitjà vàrem anar d’excursió a l’Ecomuseu de la Farinera de Castelló d’Empúries i als Aiguamolls de l’Empordà.

A la Farinera vam aprendre com treballava una fàbrica a mitjans de segle XIX tot aprofitant l’energia hidràulica que proporciona el riu de La Muga. Ens van ensenyar el procés que segueix el blat des que es conrea fins que esdevé farina. També vàrem veure les diferents varietats de blats que existeixen i algunes de les moltes possibilitats que ens ofereix aquest preuat cereal.

Havent esmorzat, vàrem posar rumb cap als Aiguamolls de l’Empordà, autèntic tresor natural d’aquestes contrades.

Allà, durant la visita guiada, vam gaudir dels meravellosos contrastos que ens ofereix aquest Parc Natural, alhora que es podia observar la immensa varietat de la flora i la fauna autòctona del curs final del riu Fluvià. També vam aprendre la importància de defensar i preservar els nostres entorns.

Us deixem un petit recull de les moltes fotografies per mostrar alguns dels moments que vàrem poder compartir.

3r.



4rt.

83 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. EL QUE MÉS EM VA AGRADAR VA SER FER TOTA AQUELLA RUTA DELS AIGUAMOLLS DE L'EMPORDÀ,VAM RIURE MOLT A L'HORA DE DINAR AMB LA MARINA DE 4TB, EN JAN DE 4TB I L'ANIOL DE 4TB I ELS NUGGETS DE POLLASTRE, I NO EM VA AGRADAR GAIRE LA FARINERA

    ResponElimina
  3. En va agradar pujar a la torre que es diu sitja, és una torre molt alta que es veia quasi tot el parc.

    El que no em va agradar és que com ja hi havia anat ja ho havia vist tot

    ResponElimina
  4. A mi m'havia agradat molt el pont aquell
    que per a baix hi havien anguiles i uns peixos molt
    grans i també m'ha agradat aquelles casetes
    que podien mirar amb els prismàtics i a la farinera m'ha agradat el pont que hi ha un riu, les màquines grans i els aiguamolls no m'ha agradat la torre tan alta ni al pujar ni al baixar.

    ResponElimina
  5. A mi m`ha agradat molt anar als Aiguamolls de L`Empordà perquè hem vist molts animals i el que més m`ha agradat és que he vist un flamenc i era molt bonic i era molt rosa i també m`ha agradat la Farinera i la Maqueta. M´ho he passat molt bee.

    ResponElimina
  6. Sóc l´Anna Subirana. Ahir em va agradar molt pujar les escales de les torres dels aiguamolls, però el poroblema va ser baixar les escales em marejava molt . Vaig tenir l´oportunirat de tenir ocells molt a prop, a la farinera em va agradar molt la màquina que li deien la màquina ballarina per que es mou donant cercles i era com una ballarina i també a la farinera hi havia una maqueta que tenia un botó i que es movia feia com una màquina de veritat em van agradar les dues coses

    ResponElimina
  7. El que em va agradar més és que quan vaig anar a la farinera i vaig veure a la meva mare i també em va agradar molt la maqueta i vaig apredre moltes coses, també els flamencs dels aiguamolls i les tortuges els peixos i els cignes i vaig aprendre moltes coses i em va agradar molt fer-me una foto amb l´Alba.

    ResponElimina
  8. No em va agradar la farinera perquè era molt avorrida i tampoc em va agradar la sitja perquè era molt alt. A mi m´agradaria anar a Aquabrava perquè hi ha tobogans d´aigua

    ResponElimina
  9. A mi `m´ ha agradat quan he pujat a la torre però no m´ ha agradat quan teniem que baixar de la torre . Museu de farina
    A mi m´ha agradat quan em vist la maqueta i també el video i del ha agradat és quan les nenes trigavean molt ha labavo.

    ResponElimina
  10. a la farinera em vaig avirrir molt i als aiguamolls me vaig diverti mes i a la hora de dinar em vaig divertir amb an jan i els nuggets

    ResponElimina
  11. Vaig estar mija hora amb el mòbil. vaig anar a Torroella de Montgri. I vaig tornar a casa.

    ResponElimina
  12. Hola em dic Raul hi em ba agradar molt primer bam anar a la Farinera habian maquines que mai avia vist tambe ens van ensenyar un video de la Farinera.

    ResponElimina
  13. A mi m´ha agradat anar a l´autobus,
    dinar i els aiguamolls, perquè he vist
    flamencs i colls verds...I m´ha agradat anar a les sitjes.

    ResponElimina
  14. De la farinera el que em va agradar més va ser quan ens van ensenyar la màquina que ells havien fet i dels aiguamolls de l´Empordà em va agradar molt pujar a la torre, però baixar no i també em va agradar molt veure tots aquells animals, sobre tot els flamencs.
    També jugar a la placeta on vam dinar.

    ResponElimina
  15. Ahir estava a França, vaig anr a una botiga de sport i em vaig
    comprar una pilota de futbol i uns pantalons i he anat a Llancà.
    M´he duchat i he dormit

    ResponElimina
  16. El que m'ha agradat més de la farinera ha sigut veure les màquines tan i tan velles i que encara es conservaven i veure la maqueta per fer- nos una idea de com anava la fàbrica.

    Els Aiguamolls és el que més més més m'ha agradat, m'ha agradat experimentar els tipus d'ocells i més animals que viuen a l'Empordà. El que no m'ha agradat ha sigut pujar i baixar de les sitges i també mirar cap a vall perquè em marejava molt.

    ResponElimina
  17. M´agrada de l´excursió és quan miràvem els ocells estranys no n´he vist i tanbé m´hs agradat a la torre perquè podria veure de tot i em va agradar de la farinera la maqueta i les màquines eren molt velles i també ens van ensenyar un video de la farinera parquè va ser el meu aniversari

    ResponElimina
  18. El que més em va agradar de la farinera és que van fer una maqueta perquè veiéssim com funcionaven les fàbriques abans.
    L´experiència dels Aiguamolls de L´Empordà és que vam aprendre molts tipus d´animals com la polla blava és un ocell blau.
    a la hora de dina ens ho vam pasar molt bé perque ens ho pasabam rient i jugant.

    ResponElimina
  19. Els aiguamolls de l´Empordà.
    El que em va agradar dels aiguamolls va ser els ocells.
    El que em va agradar va ser la torre.

    ResponElimina
  20. Ahir em vaig enamorar de la natura i el cant dels ocells i a la farinera em va agradar el de l´opinió i la maqueta i vaig riure sobre la màquina ballarina jajajah. No m'ha agradat que els de darrera em molestessin durant anada i tornada...

    ResponElimina
  21. A mi m´ha agradat veure els ocells i també pujar a la torre.

    ResponElimina
  22. hami no ma agradat subi a la torre tanpo esta al bosc ni meja a las

    ResponElimina
  23. Ahir vaig anar a la farinera i als Aiguamoills de l´Empordà.Vaig veure farina,ocells,tortugues i els vam veure amb prismatics.Vaig anar a dalt d´una torre i vaig veure els de 4a.Vaig anar 3o4 cops

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola classe, m´ ha agradat molt. Us enracordeu del ecomuseu de la farinera? Ha sigut super xulo i dels aiguamolls us enracordeu? Tants ocells que hi havien, i us van agradar les casetes dels ocells? A mi em van agradar molt mirar-lo amb els prismàtics.

      Elimina
  24. A mi m'ha agradat l' excursió. I m'he divertit. Vaig mullar-me i no em va agradar.
    La fàbrica em va agradar.
    Em va agradar tot.

    samuel



    ResponElimina
  25. M'han agradat els aiguamolls i la farinera. Quan ens vam acabar ens van donar un gra de blat a la farinera,després vam anar als aiguamolls i vam veure animals com el flamenc etc...

    ResponElimina
  26. Quan vam anar als aiguamolls, m´ho vaig passar molt bé, i la meva classe també.
    I aem van agradar molt els animals.
    Quan vam marxar, ens van donar un gra de blat.

    ResponElimina
  27. M´ha agradat anar a la sortida de la Farinera i als Aiguamoills de l'Empordà.
    També em va agradar estar al bosc, ens van donar uns prismàtics i van veura molts ocells als Aiguamolls.

    ResponElimina
  28. Hola classe,m´ha agradat molt.Us enrecordeu de l´ecomuseu de la farinera? Ha sigut al- lucinant i dels aiguamolls, us enracordeu? Tants ocells que hi havien i les casetes per veure els ocells i els prismàtics tan guais. Ah! i van passar tantes coses a i no vull fer espoiler però bueno, adeu.

    ResponElimina
  29. M'han agradat els aiguamolls i la farinera i quan vam anar a veure els flamencs i cignes i tortugues.
    I vam donar un tros de farina.
    I vam anar a menjar.

    ResponElimina
  30. M´ ha agradat molt els aiguamolls
    El que m`ha agradat molt ha sigut els animals i els ànecs i els flamencs i els ocells.

    I a tu, què t´ha agradat? .

    ResponElimina
  31. Què bonica que és la natura,
    i els ocells, es passa molt be, no?
    A mi m´agraden molt els Aiguamolls del l´Empordà,
    son molt divertits i a més a més el video és molt
    divertit.

    I també em va agradar molt la farinera i vam fer coses i ens van ensenyar com es feia la farina total que em va encantar.
    A mes hi han paisatjes molts bonics i es
    molt divertit i enteresant,
    jo enat dos vegades una en aquest video que i surto jo i la altre amb el casal,fa unscuants anys,
    i es pasa pipa.

    ResponElimina
  32. A la farinera vam veure farina i moltes màquines de fer farina ens van fer provar el blat.

    M´ha agradat l´excursió perquè era a la farinera i vaig menjar llibrets de formatge i pernil dolç i truita i patates de pelotazos i palitos de formatge.
    Després de menjar vam jugar al escondite i al i el poble i vam jugar també al pilla pilla i al pica paret després a les 3 15 vam anar al cole amb autobus.

    ResponElimina
  33. El 19-3-2019 vàrem anar als aiguamois i a la farinera i va ser molt guai.
    Als aiguamolls vàrem veure cigonyes,ocells,abelles,flors i hi havia una torre molt alta i vàrem pujar.
    Jo vaig dinar espaguetis amb oli i sal i de postres no tenia res però estava tot boníssim i a la farinera ens varen donar un granet que era blat i als aiguamolls hi havien trrtuges de Califòrnia. Adéu.

    ResponElimina
  34. Hola! Soc la Sarah de 4a. m´ha agradat molt aquesta excursió.
    Podem aprendre moltes coses de com fan el pa, lafarina.... Després hem anat als Aiguamolls. És un parc natural on hi ha molts animals...
    Hem agafat uns prismàtics i hem anant caminant per tot. Bé, tot tot, no. Primer vam anar a una cabana on hi havia animals i els vam veure. Animals amb prismàtics... .La gent que hi ha anat segur que li haurà agradat molt.

    ResponElimina
  35. Em va agradar el video en l´excursió, és molt divertit em va agradar molt, que vull tornar- hi. Deesprés vull dir que us heu portat bé o malament, el nens i nenes ho haureu passat bé. Als aiguamolls era guaiii. Vam anar a veure animals, em van donar prismàtics per veure bé.

    ResponElimina
  36. L´excurcsió va ser molt divertida, el que més m' ha agradat ha sigut el viatge a la farinera. Ens van exlicar com es feia la farina, la massa de pizza i pa .La visita als aiguamolls també va ser molt divertida ens van explicar com cuidavan els ocells i quins animals venien als aiguamolls. Vam mirar els ocells i els ànecs amb uns binocles . Jo vaig menjar un bocata i macarrons. Vam escalar una torre molt alta, la vista era preciosa. M´haagradat molt.

    ResponElimina
  37. El 19-03-2019 m´ha agradat molt anar a la farinera i els aiguamolls.
    Hi havien cigonyes,flamencs,ànecs,peixos etc.
    Vam pujar a una torre molt alta alguns tenien por i havien baixat a las cadires de fora. Jo a l´autobus em marejava molt. Em van donar una bossa per si vomitava. A uns també li van donar una mestra Adeu.

    ResponElimina
  38. L'excursio em va agradar molt tant la farinera com els aiguamolls.

    A la farinera ens van esenyar 10 màquines diferents . Després vam anar els aiguamolls i vam veure ocells, ànecs, flamencs i cignes. Va ser molt divertit.

    ResponElimina
  39. Eh Jaume el video és molt xulo e!A PER CERT JO VAIG MENJAR MOLT i tu que vas menjar? Bé ja m'ho posaràs en els comentaris. La farinera va ser molt xula. i vam veure 15 màquines per fer farina i vam provar de trencar un gra de farina amb les mans i la boca i es va poder trencar amb la saliva. Es va trencar i me´l trencar el blat ha ha ha!

    ResponElimina
  40. A MI EM VA AGRADAR MOLT L´EXCURSIÓ VA SER MOLT DIVERTIDA
    QUAN VAIG PUJAR A LA TORRE VAIG MIRAR AVALL EM VAIG MAREJAR I VAIG BAIXAR DE LA TORRE.
    A la farinera vam fer un experiment amb el blat, més tard vam veure un video .

    ResponElimina
  41. M´ho he passat molt bé a la farinera. Hem fet un invent. Vaig pujar a la torre més alta dels aiguamolls. Ens van explicar com es feia la farina. La farina la feien amb aigua del riu. La feien amb maquines

    ResponElimina
  42. Hola, m´ha agradat molt anar als Aiguamolls de l´Empordà, sobretot m´ha agradat molt veure animals de tots tipus.
    Ha sigut molt i molt divertit.

    Adeu i fins aviat!!!!.

    ResponElimina
  43. A mi m'ha agradat molt veure ànecs, flamencs, ocells i estar amb els meus amics.
    M´ho vaig passar molt bé anant als aiguamolls. M'agradaria tornar a repetir i també em va agradar molt quan vam anar a dinar amb els amics, perquè mentre menjàvem podíem anar parlant i fer- se bromes
    i en resum, m´ho vaig passar super bé i sobre tot a l'autobus.

    ResponElimina
  44. Em va agradar molt per què vaig aprendre moltes coses i vaig veure moltes coses, flamencs, tortuges, colls verds, ocells i cigonyes. El centre de fauna on es curen els animals salvatges i el millor és que a l´autobus es podia fer bromes i parlar i et deixaven prismàtics.

    ResponElimina
  45. Hola soc l´Isaak em va agradar molt la farina
    i em va agradar la funció dels molins.
    Si ens haurien donat uns prismàtics a cada un
    seria molt molt millor i les cigonyes.

    ResponElimina
  46. No vull anar a la farinera ni als aiguamolls.
    M´ha agradat la cigonya
    Vaig dinar amanida d´arròs i carn.
    I vam veure cigonyes
    Em va agradar tot
    buliamunprismaticacadasq
    Vaig veure flamenca, cigonyes,

    ResponElimina
  47. Hola!!!!!!!!!!!!!
    A mi no em va agradar que no donessin prismàtics.
    Va molar molt les cigonyes.
    Em va fer riure la serp per què semblaven ànecs
    Molaven molt els molins Adéu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11!1!1

    ResponElimina
  48. M´ha agradat molt anar als Aiguamolls de l´Empordà, sobre tot veure animals de tot tipus. H sigut molt i molt divertit.La farinera hi ha unes farines molt rares i es d´un altre color rarus i segur que les màquines son antigues i han passat molt anys, i sobre tot em vist una cigonya.

    ResponElimina
  49. HOLA, em dic Jennifer. Em va agradar anar a la farinera, després vaig anar a veure uns flamencs i tambe vaig veure cigonyes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. HOLA JO ESTAVA MALALTA, VAIG VOMITAR PERÒ HE VIST FOTOS I M´HA ENCANTAT M´HAGUÉS AGRADAT MOLT I AMB LA MEVA MARE US VAM VEURE PASSAR ELS 2 DOS AUTOBUSOS I LA NAIA EM VA DIR QUE LA NAIA HAVIA PERDUT LA SEVA GORRA I QUART B LA MIRIAM LA VA RECUPERAR I EM VA FER MOLTA PENA I VAIG RIURE MOLT I MOLT.
      JO EM DIVERTIRIA MOLT ANAR ALLÀ.
      PERÒ SORT QUE LES MEVES GERMANES MIRA LA PETITA LA VIOLETTE VA PORTAR PA DE LA FARINERA I LA GRAN LA IRIS VA ANAR ALS AIGUAMOLLS
      ADEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!

      Elimina
    2. LA FARINERA VA SER UNA PASADA I VAM ANAR ALS AIGUAMOLLS.
      VAIG DINAR PASTA I PATATES I CARN.

      Elimina
  50. HOLA M´A VA AGRADAR MOLT LA EXSCURSIO I LA FARINERA

    ResponElimina
  51. VAIG VEURE FLAMENGS I POLLAS DÁIGUA I LA MEVA MUNITORA ES DEIA MARTA

    ResponElimina
  52. VAIG VEURE LA GORA DE LA NAIA QUE ES VA QUEDAR EN UNA BRANCA I ME FEIA MOLTA PENA PERQUE LA NAIA ESTAVA PLORANT I EL DIA SEGUENT ANAVEN ELS DE QUART I LA VAN AGAFAR. I LA NAIA ES VA FICAR MOLT CONTENTA I YO TANBE PER VEURA LA FELIÇ. I DEIA QUE LI TANIA QUE CONPRAR A LA SEVA GERMANA

    ResponElimina
  53. HOLA!!!!!!!!!!
    EM VA AGRADAR MOLT L'EXCURSIÓ. VAM VEURE LA GORRA DE LA NAIA. VAM VEURE FLAMENCS I CIGONYES.
    A LA FARINERA ERA MOLT GUAI.
    EM VA AGRADAR MOLT.
    GRÀCIES A ELS NENS I NENES DE QUART

    ResponElimina
  54. Hola em dic Aaron.
    M´ho vaig passar molt bé.
    Vaig veure una tortuga al llac, a sobre d´un pal.
    Vaig veure coses molt xules

    ResponElimina
  55. Hola, em dic Javi.
    Vam veure molts animals com un flamenc i vam menjar carn i truita de patates i després fruita que és molt saludable.

    ResponElimina
  56. Hola hem anat al parc natural
    i després hem anat a casa amb autobús

    ResponElimina
  57. LA FARINERA AVA SER UNA PASSADA I TOTHOM S´HO VA PASSAR SUPER.
    ALS AIGUAMOLLS VAM VEURE CIGONYES .

    ResponElimina
  58. M´ha agradat molt i amb tot el que he vist vaig veure
    cigonyes i polles d´aigua i serps.

    ResponElimina
  59. Va ser molt divertit, m'ho vaig passar molt bé.
    Vaig veure molts tipus d'ocells: cigonyes, flamencs, colls verds,...
    A la farinera ens van ensenyar com es molia el blat i les diferens etapes que tenia quan anava passant pel molí.
    Quan vam arribar als aiguamolls, vam fer una volta pel parc i vam pujar a una torre molt alta que hi havien unes vistes precioses.
    Després el bus ens va recollir i ens va portar a l´inici del trajecte dels aiguamolls i després l´autobus\bus ens va portar l'escola.

    ResponElimina
  60. HOLA.
    A mi m´ha agradat anar als aiguamois. És molt divertit m´ha agradat molt les cigonyes i més coses.
    Ha sigut molt divertit també m´ha agradat anar a la farinera. M´ha agradat molt el riu, ha sigut molt divertit. No m´ha agradat anar a la torre, he tingut molta por, però ha sigut divertit.
    Ens varen donar prismàtics per veure tortugues i ànecs i cigonyes. Ha sigut molt divertit. Vaig anar a l´excursió amb la Mayson i a la farinera m´ha agradat tot. El que més m´ha agradat. És molt guai i vaig menjar macarrons i calamars. Hm jugat a un joc que es diu "pausa chanel" a sigut divertit hahaha. M´haa agradat molt diver
    el que més m´ha agradat ha sigut els aiguamolls
    la farinera també m´ha agradat molt
    ha sigut molt divartit.
    Adeu.

    ResponElimina
  61. Els Aiguamolls va ser molt guai.
    Vaig veure cigonyes, flamencs, tortuges, moltes coses.
    Vaig pujar a una torre. PS: Tinc vertígen
    Abans vam anar a la Farinera vam veure una maqueta molt guai d´una turbina. Jo vaig ser el voluntari per apretar un botó, l´Arnau també va ser voluntari amb mi. Vaig veure aigua i una paret molt freda i per cert i vaig tocar una màquina, després vaig menjar frankfurt amb truita i galetes de oreo.
    Després amb autobus anava amb l'Arnau, molava molt, va ser una passada i vaig tenir prismàtics.
    Hi havien gossos i un mussol que era molt bonic, estava en una capsa, era blanc i el gos era un gos "salchicha" En una part de l´excursió anava amb el Mohamed, no em va agrada gens, em van treure els prismàtics per culpa d'en Mohamed, que va dir que no volia.
    Després la Sara em va deixar els prismàtics.

    ResponElimina
  62. La fàbrica de farina va ser super guai, perquè vam tocar farina i ens van ensenyar les màquines de fer farina.
    Després vam fer un experiment amb un gra de farina .
    Ens ho vam ficar a la boca i amb la saliva i el gra de
    farina es va ficar tou i vam i li vam treure la pela que
    tenia i al final de l´experiment vam mossegar el gra de farina i al final va acabar la visita.
    Quan vam arribar al parc natural ens van explicar tot del parc natural, vam començar a caminar i a mi i a la Nidia ens van donar els prismàtics i amb els prismàtics
    vam veure una cria de cigonya, però vam pensar que era un ou de cigonya.

    ResponElimina
  63. Va ser una experiència inoblidable, m´ho vaig passar molt bé.
    A les nou i quart vam agafar l´autobús. I més o menys vam arribar a les onze a la farinera.
    Vam deixar les bosses i les motxilles i ens van ensenyar com fer el pa.
    Primer ens van ensenyar unes màquines, després vam tocar unes farines.
    Despres cap a les dotze vam esmorzar i cap a les dotze i mitja vam Agafar una altra vegada L´autobÚs i vam anar cap a els aiguamolls de l' Empordà.
    Alla vam fer una volta pels aiguamolls, despres vam pujar en una torre que devia fer cent metres, molta gent va haver de baixar.
    Després vam vaixar, ens va venir l´autobús, vam esmorzar i vam tornar a l´escola.

    ResponElimina
  64. La Farinera va ser molt guai vaig veure cigonyes , flamencs , ocells, tortuges vaig berenar galetes de Oreo amb un Cacaolat .
    En el Aiguamolls vaig veure una maqueta d'una turbina molt petita era molt chula i vaig menjar frankfurt amb peix i també molta aigua
    Estava molt ric tot això però lo que més m'va agradat era la torre gran.

    ResponElimina
  65. A mi em va agradar molt perquè vàrem veure cigonyeses, bernats i més coses.
    Vàrem pujar a les torres d´arròs, era molt alt, es veia tot els Aiguamolls.
    Vàrem haver d´anar amb parelles i vaig anar amb la Nicole.
    Va ser molt divertit, em va encantar.
    Després vàrem anar a la Farineres. Ens varen ensenyar molts tipus de farines. Algunes eren fines, altres rasposes.
    Ens varen dir que hi havia aigua a les parets i que veien 5 màquines i al davant hi havien 5 més, o sigui 10 màquines més.
    Em va encantar, va ser tocar la paret que estava freda per l´aigua del riu del costat
    i tot aixo em va encantar era preciós
    Era com el somni de la meva vida.

    ResponElimina
  66. a mi no em va agradar per que quan bam anar a la farinera
    no entenia re pero a els aiguamolls m'hu vaig pasar super
    bé per que vam veure gossos,anecs i ocells i per dinar
    vaig menjar pasta amb salxixas i vaig jugar el llop i el
    poble.i a la farinera vam veure una maqueta de la turbina
    i a els aiguamolls vam veure cigonyas.

    ResponElimina
  67. Hola em dic Nerea i vaix na als aigua molls i ma va agrada molt i tambe vaix nar a la farinera i vam tuca distintas arinas i vam mira un video que tractava de els momas que travallavan i natajavan el aigua i miravan si l'arina era bona o dulenta i si era dulenta lis dellan que no la vulian i si era bona li deyan que si la bulian .i vaix anar am la chaimae als aigua molls bam veure cisnes,osells,peixos,sigollas,vec pla i tortugas i vam manga i ala ora de manja que amb vaix senta amb la isona la nicol la sarah la chaimae i yo i al manxa ba bani una avella i cada vegada que venia una avella anavam a la taula dels prufaso i vam jujar amb la nicol la isona la sarah la chaimae i yo al pause xanel i la sarah sa va anfada i vaix ariba a casa cansada.

    ResponElimina
  68. Io no vach anar.
    Pro tutom esba dibartit molt magradaria aveura anta.
    Totom surtan molt dibartits ales fotus.
    Surt al Arnau,Joan,Aleix...
    Ells ban beuren sogonyes ,flamencs.
    el aniol ba purta una camara.
    Enel auto bus ells ban beure ani mals com flamencs,segones...
    despres ells ba anar alafarinera ban beure fa la farina
    esta ban molt alegres .

    ResponElimina
  69. a miem va agradar molt l´ascurcio dels aiguamois sobre tot
    com bam anar a la farinera i ens van donar un gra de farina i bam tucar molta farina al custat de las locomotoras de fer pa despres vam anar a branar i el biel el yihan i llo estabam jugan abera quui aribaba mes sense tocar el tera i el biel ba fer 1.5 sagonts i llo baig fer 1.16 sagonts mes tart bam anar als aiguamois i ens eban donar prismatycs per beur i mirar turtugas sigoyes cois berts etc . despres bam beura un cisnei mes andaban ban beure una tore que era de arros ibam pujar adal de tot de la tore i el iker em ba enganyar perque ba dir que i abia una cara rara pintada baic anar a beure i no abia res despres bam dinar i llo baig dinar carn rabusada i aros despres el biel i llo bam gugar a futbol am un paper deplata ti una gora i casi am tot cuart bam jugar al escondite i al llop i al poble i a la turnada baig beure un usell i estaba fent caca i el juel i llo bam jugar a treurans la roba sudareds i jaketes i etc bam aribar a l´ascola i llo mem baig anar am la meba mare fin.

    ResponElimina
  70. M´ho vaig passar molt bé.
    Va ser molt divertit
    La farinera també em va agradar molt.
    Els aiguamolls em vaig cansar molt.
    Al final no em va agradar gaire perquè
    em feien molt mal els peus.

    ResponElimina
  71. Va ser molt guai!!
    I m´ho vaig passar molt bé.
    Vaig veure flamencs,una tortuga,dos ànecs,colls verds,abelles i un cargol.
    Vaig dinar arròs i de postre crusans.
    Anava de parella era en Raúl.

    ResponElimina
  72. Hola soc en Guillem.
    Em va agradar molt la farinera i els aiguamolls.
    I no em va agradar molt que vam caminar molt i em va agradar molt que vam pujar a aquella torre i el mirador també em va agradar moltíssim, i els peixos també em van agradar moltíssim. I també em va agradar moltisisisim quan a la farinera ens ensenyaven les màquines.

    ResponElimina
  73. M´ho vaig passar molt bé.
    Vamm veure molts ocells i després per dinar vaig menjar arròs i carn arrebossada, i l´Alba ens va deixar jugar.
    Després vam tornar a l´escola i vem explicar una mica el que vam veure i vam marxar cap a casa i li vaig explicar tot a la meva mare.
    Adéu

    ResponElimina
  74. Va ser molt guay.
    M´ho vaig passar molt bé i vaig veure flamencs.
    Eren molt guais. També vaig veure una granota.
    Vaig menjar arròs amb frankfurts i pistatxos.
    Vam haver de caminar força.
    Vaig anar amb les meves amigues.
    A la farinera ens van donar blat de moro.

    ResponElimina
  75. O que xulu.
    Als aiguamolls em vaig cansar molt i em vaig morir de gana i el meu company era en Joan i vam veure una granota i las màquines eren molt guais, i havien guineus i i vam veure amb una lupa i vam menjar una cosa petita i Som 3a i tercer 3b i tots ho vam passar molt bé i vam anar a una cosa molt gran i vam anar a menjar i vaig menjar carn arrebossada i truita.

    ResponElimina
  76. Hola em dic Sofia m'agradat molt aquets videos.
    os o eu pasat molt be?espero que os eu oasat be!
    Estic molt contenta que us ho hagueu passat molt bé!
    A on heu anat?
    Jo he estat a casa meva ! quan estic a casa meva ajudo als meus
    pares a cuinar i quan tothom ja ha menjat jo vaig a rentar el plats!

    ResponElimina
  77. A la farinera ens van explicar moltes coses.
    Vam esmorzar a la porta.
    Jo vaig anar amb el Quim al costat.
    He vist flamencs,ànecs.

    bAX DINAR UN bocata .

    ResponElimina
  78. jo i la meVA millor amigA ens ho vam passar super bé.
    L´excursió va ser molt divertida i vàrem intentar la meva amiga i jo que quan trobàvem un banc asseure´ns en el banc, però LES MESTRES NO ENS DEIXAVEN, PERÒ NOSALTRES SEGUÍEM FENT- HO.
    A LA TORRE QUAN ESTAVES A DALT I MIRAVES A BAIX FEIA UNA MICA DE VERTÍGEN I VAIX MENJAR PASTA.

    ResponElimina

LLIURAMENT DE DIPLOMES I PREMIS DE LA II SúperLliga dels Enigmes de Cicle Mitjà

  Avui hem lliurat els diplomes i els premis de la II SúperLliga dels Enigmes de Cicle Mitjà. Cada participant ha obtingut un Diploma acredi...